Wikipedia:A BioShock belső nézetű, lövöldözős játék, amelyet az Irrational Games (akkoriban 2K Boston) fejlesztett és a 2K Games kiadásában jelent meg. A játék elsőként Microsoft Windows és Xbox 360 platformokra jelent meg 2007 augusztusában, majd az Irrational, a 2K Marin, a 2K Australia és a Digital Extremes kooperációjának köszönhetően PlayStation 3 konzolokon is elérhetővé vált 2008 októberében. A Mac OS X változatot a Feral Interactive készítette és 2009 októberében jelent meg. A játék mobiltelefonos Java verzióját az IG Fun fejlesztette.
A játék koncepcióját az Irrational kreatív vezetője, Ken Levine dolgozta ki az Ayn Rand által képviselt objektivizmusra építve és olyan szerzők által befolyásolva, mint például George Orwell. A játékot a System Shock sorozat szellemi örökösének tekintik, Levine mellett ugyanis az Irrational több tagja is dolgozott korábban a System Shock játékokon.
A BioShock az 1960-as években játszódik, a játék főhőse, Jack egy repülőgéppel utazik valahol az Atlanti-óceán felett, ám a gép lezuhan, ő pedig egy rejtélyes világítótornyot talál, ahol egy mélytengeri merülésre szolgáló eszközzel (batiszféra) leereszkedik Rapture víz alatti városába. Az Andrew Ryan iparmágnás által létrehozott, világtól elzárt utópiában az ADAM névre keresztelt plazmid okoz bonyodalmakat, ugyanis ez emberfeletti képességekkel ruházza fel használóját. Az emberek ADAM utáni vágya és felelőtlen felhasználása miatt a város pedig gyors hanyatlásnak indul. Jack megpróbál elmenekülni a városból, amihez sok ADAM által megrontott ellenfélen kell keresztülharcolnia magát, miközben a város néhány józan eszét megőrző lakójával is összetalálkozik, és megismeri Rapture történetét. A játékos a fegyverek mellett a különleges képességeket biztosító plazmidokat is használhatja, valamint a városban található gépeket is feltörheti, amivel előnyhöz juthat ellenfeleivel szemben. A BioShock szerepjátékos elemeket is tartalmaz, így például a játékos az ellenségekkel többfajta módon küzdhet meg, és a játék során morális döntéseket is meg kell hoznia, például bizonyos szereplők életben hagyása esetén.
A BioShock pozitív fogadtatásban részesült a sajtó és a játékosok részéről is, melyben szerepet játszottak a történet során felvetett morális kérdések, valamint a játék egyedülálló és magával ragadó környezete és helyszínei. A Game Informer, a Spike TV és az X-Play is az év legjobb játékának választotta meg, valamint ugyanebben a kategóriában a BAFTA díját is elnyerte. A folytatás BioShock 2 címmel 2010 februárjában jelent meg, míg BioShock Infinite címmel 2013 márciusában jelent meg az eredeti fejlesztőcsapat egy játéka, ami már egy teljesen más történetet visz tovább.